آیا تفکیک وزارت صمت از بازرگانی دردسرساز است؟

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد تفکیک وزارت صمت از بازرگانی را یک اشتباه راهبردی دانست و گفت: ادغام کردن کار خیلی سختی نیست اما تفکیک کردن به لحاظ اجرا آن هم در ساختار فشل اداری موجود، قطعاً مسائل و مشکلات عدیده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

 سرپرست اسبق وزارت اقتصاد در گفت وگو با  مثبت بورس درمورد تشکیل سازمان به جای وزارت بازرگانی اظهارکرد: حدود یازده سال از ادغام وزارت صمت با هدف کوچک سازی و چابک سازی دولت می‌گذرد اما معتقدم که قبل و بعد از ادغام هنوز بررسی دقیقی در این مورد انجام نشده است.

وی با اذعان به ناکارآیی دولت در عرصه اقتصادی گفت: هرچقدر که دولت هوشمندانه و هدفمندتر، بدنه خود را کوچک و چابک کند در راستای کارایی اقتصادی عمل خواهد کرد.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: اگر دولت به دنبال اتخاذ سیاست‌های مناسب در عرصه اقتصادی به ویژه فعالیت‌های تولیدی صادرات محور و بازرگانی است بنظرم با همین ادغام و کوچک سازی که اتفاق افتاده بهتر می‌تواند هماهنگی‌ها را انجام دهد.

صمصامی تفکیک وزارت صمت از بازرگانی را یک اشتباه راهبردی دانست و گفت: ادغام کردن کار خیلی سختی نیست اما تفکیک کردن به لحاظ اجرا آن هم در ساختار فشل اداری موجود، قطعاً مسائل و مشکلات عدیده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ادغام وزارت صمت در این سالها منجر به کوچک سازی دولت نشد اظهار کرد: دولت از نظر اجرایی و تشکیلات هم گسترده و هم ناکارآمد است و قطع به یقین یک وزارت بازرگانی چابک در چنین دولتی محقق نخواهد شد.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد تأکید کرد: بهتر است که ما در شرایط فعلی از منابع و ساختار موجود به نحو احسن استفاده کنیم و به دنبال ایجاد ساختار جدید نباشیم بلکه با حفظ ساختار موجود، یک معاون وزیر بازرگانی مقتدر که بتواند کار را پیش ببرد و هماهنگی‌ها را انجام دهد را ذیل وزارت صمت انتخاب کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x