انگلیس و امریکا از کشورهای پیشرو در بانکداری اسلامی هستند

یک کارشناس حوزه پولی و بانکی معتقد است بانکداری اسلامی فقط مخصوص ایران و چند کشور اسلامی نبوده و یک موضوع جهانی است و دو کشور انگلیس و امریکا در این حوزه پیشرو هستند.

کارشناس حوزه پولی و بانکی درمورد ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی و قرض الحسنه در گفت وگو با مثبت بورس؛ اظهارکرد: بانکداری قرض الحسنه و بانکداری خرد دو شاخه اصلی از بانکداری اسلامی به شمار می‌روند.

وی افزود: بانکداری اسلامی در کشور ما تمام صنف‌ها را در برمی گیرد و تسهیلات بانکی با سقف‌های متنوعی ارائه می‌شود اما تسهیلات دهی در بانکهای قرض الحسنه سقف مشخصی دارد و رقم تسهیلات نیز محدود است.

کارشناس حوزه پولی و بانکی در رابطه با اهمیت سواد مالی در جامعه و بحث مدیریت هزینه درآمد خانواده‌ها گفت: سواد مالی به معنای تحصیلات دانشگاهی در رشته مرتبط با حوزه بانکی و مالی نیست بلکه افراد باید از کودکی در خانواده یاد بگیرند که چگونه پول خود را پس انداز و خرج کنند.

نجفی اظهار کرد: تسهیلات خرد بانکهای قرض الحسنه در وسعت زیاد می‌تواند به مشاغل خرد و اشتغالزایی در سطح متوسط و ضعیف جامعه کمک کند.

وی همچنین آموزش پس انداز و سرمایه گذاری را از دوران کودکی ضروری دانست و گفت: سیستم بانکی به ویژه دو بانک تخصصی قرض الحسنه و نهادهای بالادستی و برنامه‌های تبلیغاتی و فرهنگی صدا و سیما با ارائه آموزش‌های اولیه می‌توانند نقش موثری در ترویج فرهنگ سازی قرض الحسنه در جامعه و جذب مخاطبان به این سنت حسنه ایفا کنند.

این کارشناس حوزه پولی و بانکی با تذکر این مطلب که بانکداری اسلامی فقط مخصوص ایران و چند کشور اسلامی نبوده و یک موضوع جهانی است گفت: در حال حاضر انگلیس یکی از کشورهای پیشرو در حوزه بانکداری اسلامی است و در آمریکا نیز ۹۱ موسسه وجود دارد که خدمات بانکداری اسلامی ارائه می‌کنند.

نجفی معتقد است که مهم ترین تبلیغ برای فرهنگ قرض الحسنه ارائه خدمات متنوع در حوزه بانکداری اسلامی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x