خیز بیت کوین به سمت ۳۰،۰۰۰ دلار

از زمان سقوط بیت کوین از بالاترین حد قیمتی خود، قیمت بیت کوین در محدوده ناچیزی ثابت بوده است.

به گزارش مثبت بورس؛ سرمایه گذاران پس از نوسانات بالای ۱۲ ماهه اخیر، دیگر از این شرایط خسته شده اند. بازار رمزارزها اغلب پس از آنکه ماه ها در یک روند صعودی قرار می گیرند، دچار همچین دوره های اصلاحی نیز می شوند. این بخشی از پویایی بازار است و بدون ایجاد اینگونه اصلاحات، حرکت های بزرگ امکان پذیر نیست.

بسیاری از علامت ها نشان می دهند که قیمت بیت کوین ممکن است خیلی زود آماده خروج از این محدوده باشد.

در حالی که به کانال نزولی نشان داده شده با رنگ قرمز نگاه می کنیم، می بینیم که گاوها و خرس ها به یک اندازه از روند بالا و پایین کانال دفاع کرده اند. قیمت بیت کوین نزدیک به ۲ هفته است که بالاتر از مد لاین کانال معامله می شود که یک قلمرو صعودی برای کانال محسوب می شود.

علاوه بر مد لاین، قیمت بیت کوین نیز بالاتر از ناحیه حمایتی اصلی خود در ۳۱۱۰۰ تا ۳۲۲۰۰ دلار قرار دارد. شکست معتبر این ناحیه باعث سقوط قیمت به زیر ۳۰۰۰۰ دلار می شود.

نمودار ۱ روزه BTC / USDT

برای اینکه قیمت بیت کوین وارد یک روند صعودی شود، باید روند نزولی کانال همراه با مقاومت مهم ۳۵۰۰۰ دلاری شکسته شود. اگر گاوها موفق به حفظ قیمت بالاتر از این مقادیر شوند، قیمت بیت کوین احتمالاً تا بالاتر از ۳۶۵۰۰ نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر کانال و مقاوت ۳۵۰۰۰ دلاری، مانع دیگری به نام میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز وجود دارد که با رنگ آبی نشان داده شده و نزدیک به ۲ ماه است که به عنوان مقاومت عمل کرده است. بیت کوین باید تمام این خطوط مهم را کنار بزند تا بتواند بالاتر از محدوده ۳۰۰۰۰ دلار تثبیت شود.

اندیکاتور Stochastic RSI نیز اخیراً از محدوده ۸۰ ریجکت شده است. بالاتر از این ناحیه جایی است که قیمت بیشترین فشارهای رو به بالا را تجربه می کند. اگر مقاومت در زیر ناحیه ۵۰ ادامه یابد، بیت کوین احتمالاً حمایت اصلی خود را از دست می دهد. RSI در طول ماه گذشته به اوج خود رسیده است. دو خط روندی که در نموار RSI رسم شده است، نشان دهنده حرکت بزرگ ۹ روزه است.

سطوح روزانه بیت کوین

• نرخ فعلی: ۳۳۲۰۰ دلار
• روند: خرسی
• نوسان: متوسط
• حمایت: ۳۲۲۰۰ دلار
• مقاومت: ۳۵۰۰۰ دلار

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x