ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان از اول مهر

رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تاریخ اجرای قانون ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان از یکم مهر ماه سال جاری است.

عبد الله میرزایی رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت وگو با مثبت بورس؛ افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۱ که افزایش حقوق کار کنان دولت ابلاغ شد برای کارکنان کشوری و لشکری میزان افزایش حقوق به میزان ۱۰ درصد و برای کارکنان مشمول قانون کار بر اساس مصوبه شورایعالی کار به میزان ۳۷ درصد اعمال شد.

وی اظهارداشت: بنابراین یک ناهماهنگی در میزان افزایش حقوق کارکنان مشمول قانون کار باسایر مشمولان ایجاد شده بود از اینرو دولت به جهت حفظ هماهنگی، ایجاد وحدت رویه و همچنین جبران بخشی از آثار تورمی و حفظ قدرت خرید کارکنان لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: طبق این لایحه سه هزار امتیاز برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و برای سایر کارکنان دولت نیز معادل ریالی همین امتیاز می شود ۱۰ میلیون و ۵۹ هزار ریال حقوق آنان بصورت ثابت افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: همچنین دولت تکلیفی در اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشت که باید این تکلیف قانونی را هم انجام می داد.

میرزایی اظهار داشت: این تکلیف قانونی در خصوص افزایش فوق العاده عائله مندی و همچنین کمک هزینه اولاد بود که طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت موظف بود ۱۰۰ درصد هزینه حق اولاد و ۵۰ درصد حق عائله مندی را افزایش دهد.

وی افزود: بر اساس این قانون هزینه عائله مندی ۲۰۰ هزار تومان و به ازای هر اولاد ۱۰۰ هزار تومان به مبلغ ثابت حقوق کارکنان دولت اضافه شده است.

رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: به موجب قانون ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان وظیفه بگیر و مستمری بگیر صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و همینطور سایر صندوق های وابسته بازنشستگی به دستگاه های اجرایی افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این افزایش مقرر شده پنج درصد حقوق بازنشستگان نسبت به حکم حقوقی آن ها در شهریور ماه هم افزایش پیدا کند.

میرزایی در پایان یادآورشد: برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نیز دوباره افزایشی در این قانون تحت عنوان فوق العاده جهش علمی به میزان ۱۵ درصد پیش بینی شده و این فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x