تغییرات ارزی در کشور بعنوان یک مولفه مهم تلقی می شود

مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی و غیر بانکی بانک مرکزی گفت: تلاش داریم تا در راستای تامین نیازهای واقعی مردم بازار غیر رسمی را تاحد امکان کوچک و کوچکتر می کنیم از این رو معتقدیم تغییرات ارزی در کشور بعنوان یک مولفه مهم تلقی می شود.

نعمت‌الله کریمی مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی و غیر بانکی بانک مرکزی در گفتگو با مثبت بورس اظهار داشت: از اواخر دهه ۸۰ اخذ مجوز صرافی ها با دستورالعمل های مختلف در شورای پول و اعتبار تغییر کرد که آخرین مرحله آن در آبان ماه امسال به تصویب رسید.

وی در ادامه افزود: بر طبق مصوبه جدید شورای پول و اعتبار صرافی ها به ۲نوع اول و دوم تقسیم می شوند که در نوع اول فعالیت صرافی ها نقدی و با اسکناس بوده و درنوع دوم با حواله فعالیت دارند که نوع دوم در ۲سطح یکی صرفا با حواله و دیگری هم می تواند اقدام به تاسیس کارگزاری داشته باشند.

مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی و غیر بانکی بانک مرکزی با اشاره به بحث حداقل سرمایه برای تاسیس و فعالیت صرافی ها گفت: برای نوع اول حداقل سرمایه ۲۵میلیارد و نوع دوم ۱۰۰میلیارد تومان تعیین شده و کسانیکه تمایل به کارگزاری دارند ۲۰۰میلیارد تومان بایستی سرمایه گذاری داشته باشند.

کریمی با تاکید به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور تغییرات ارزی در کشور بعنوان یک مولفه مهم تلقی می شود تصریح کرد: با توجه نیازمندیهای کشور صرافی ها می توانند نقش موثری در باجه ها و شعبه های ارزی ایقا کنند تا با تامین نیازهای واقعی مردم بازاکزیر غیررسمی را تا هر اندازه که می توان کوچکتر کرد.

گفتنی است چندی پیش بانک مرکزی در بخشنامه ای دستورالعمل «اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی ها» را ابلاغ کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x