ضرورت بازنگری جدی قانون بانکداری اسلامی / نارضایتی بیداد می کند

نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بانکداری اسلامی در کشور بسیار قدیمی و نیازمند بازنگری جدی بود.

«غلامرضا مرحبا» در گفتگو با مثبت بورس با اشاره به ضرورت بازنگری جدی قانون بانکداری اسلامی در کشور افزود: در دهه ۶۰ بر مبنای قانونی که از قبل وجود داشت و به منظور هماهنگی و انطباق این قانون با شرع مبین اسلام اقداماتی روی قانون مزبور صورت گرفت وکشور صاحب قانونی تحت عنوان قانون بانکداری اسلامی شد.

وی اظهارداشت: نارضایتی های زیادی از سوی صنعت بانکداری، مردم، صنعتگران و دیگر فعالان اقتصادی نسبت به قانون بانکداری اسلامی وجود داشت از اینرو ضرورت ایجاب می کرد مجلس این قانون را بصورت جدی مورد مداقه و بازنگری قرار دهد.

نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد ایران بانک محور است یعنی در حال حاضر بخش عمده ای از اقتصاد کشور را سیستم بانکی تامین مالی می کند.

وی در ادامه افزود: بهبود وضعیت بانک ها و موسسات مالی بدون اصلاحات ساختاری بر نظام بانکی کشور و تغییر دیدگاه ها امکان پذیر نیست.

مرحبا اضافه کرد: نظام بانکی و صنعت بانکداری در کشور به عنوان مهمترین رکن تامین مالی در سطح خرد و کلان از مهمترین عرصه هایست که باید به دور از هر گونه هیجان و تنها با دید کارشناسی و علم حاکم بر این صنعت جهانی البته در چارچوب نظام فقهی و شرعی اسلامی به این مهم نگریسته شود.

وی یادآورشد: بخش عمده ای از طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران طی ماه های گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و تنها ۱۰ ماده از این طرح از صحن به کمیسیون اقتصادی ارجاع تا دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x