فراخوان بانک اقتصادنوین در خصوص تعیین تکلیف سپرده‌های مازاد مشتریان حقیقی

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در فراخوانی از مشتریان خود دعوت کرد تا برای تعیین تکلیف و بستن سپرده‌های مازاد خود، به یکی از شعب این بانک مراجعه کنند.

به گزارش مثبت بورس؛ در این فراخوان آمده است: با توجه به الزام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوعیت داشتن بیش از یک سپرده انفرادی و یک سپرده مشترک برای هر فرد از هر سپرده در یک بانک، از مشتریان این بانک درخواست می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف سپرده‌های مازاد خود اقدام کنند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، افراد حقیقی مجاز به افتتاح و نگهداری بیش از یک سپرده انفرادی و یک سپرده مشترک قرض‌الحسنه پس‌انداز، یک سپرده انفرادی و یک سپرده مشترک قرض‌الحسنه جاری و یک سپرده انفرادی و یک سپرده مشترک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی نیستند و باید نسبت به تعیین تکلیف و بستن سپرده‌های مازاد خود اقدام کنند؛ در غیر این صورت بانک موظف است راسا نسبت به تعیین تکلیف سپرده‌های مازاد صاحبان سپرده اقدام و وجوه آن‌ها را به سپرده‌ای با همان ماهیت منتقل و سپرده‌های مازاد را مسدود کند. (این بخشنامه مشمول سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت نمی‌شود. )

گفتنی است، این اقدام بانک مرکزی با هدف صیانت از حقوق مشتریان، کاهش احتمال سوءاستفاده‌ از سپرده‌های مازاد آنان و ارتقای شفافیت‌های مالی بانک‌هاست که طی بخشنامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری برای اجرا ابلاغ شده است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x