مجلس نرخ گذاری خوراک صنایع پتروشیمی را به دولت واگذار کرد

عضو اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفتی گفت: نرخ ۷ هزار تومانی خوراک صنایع پتروشیمی در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و بعید می‌دانم دولت نرخ آن را تغییر دهد

سید حمید حسینی عضو اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفتی در گفتگو با مثبت بورس؛ درخصوص تاثیر افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بربازار سرمایه اظهار داشت: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۲ تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها را به دولت واگذار کرد.

وی افزود: از نظر ارزی نرخ متانول تغییر نکرده است؛ سال گذشته متانول سازها گاز ۱۷ سنت داشتند امسال هم با همین نرخ گاز می خرند.

متاسفانه چون نظام رگلاتوری نداریم، هر سال برای محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی ها مجلس و یا دولت برای تعیین نرخ دخالت می کنند. باید تلاش کنیم یک نظام تنظیم مقررات مستقلی تدوین کنیم که منافع ملت، دولت و تولید کننده را در نظر بگیرد.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا با نرخ تعیین شده آی تولید برای تولیدکننده ها صرفه اقتصادی خواهد داشت یا خیر؟ تصریح کرد: دولت می تواند سوخت تولیدکننده های متانول را به جای ۴ هزار تومان ۲ هزار تومان محاسبه کند و یا اینکه اجازه دهد ارز خود را به نرخ آزاد بفروشد.

وی درباره اینکه آیا با نرخ فعلی صادرات برای تولیدکننده ها صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟ گفت: این را باید واحدهای تولیدی پاسخ دهند.

عضو اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفتی تاکید کرد: این بحث ها تخصصی است و نباید در فضای عمومی جامعه مطرح و منجر به سقوط بازار سهام شود. این اقدام به نفع هیچکس نیست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x