ناامنی اثر مستقیم بر بالا رفتن قیمت ارز دارد

یک کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه ناامنی اثر مستقیم بر بالا رفتن قیمت ارز دارد گفت: سرمایه گذاری در هر کشوری نیاز به یک محیط امن و با ثبات دارد.

محسن پاک آئین کارشناس مسائل سیاسی و اقتصاد در گفت وگو با مثبت بورس؛با اعلام این مطلب افزود: گفته می شود سرمایه ترسوست و هرجایی نمی رود بلکه جایی می رود که احساس امنیت کند. وی اظهارداشت: تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ورود به یک منطقه جهت سرمایه گذاری ابتدا به ساکن به امنیت منطقه توجه می کنند.این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی گفت: وجود هرگونه ناامنی و بی ثباتی باعث فرار سرمایه و عدم سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی منجر می شود.

وی در ادامه افزود: سرمایه گذاران داخلی در صورت ناامنی نه تنها برای سرمایه گذاری تشویق نمی شوند حتی به این فکر می افتند که سرمایه های خود را از مملکت خارج تا جای امن تری سرمایه گذاری کنند.

پاک آئین اظهارداشت: این مسئله تبعات منفی زیادی دارد که بالا رفتن قیمت ارز از جمله این تبعات است.

وی با تاکید بر اینکه ناامنی اثر مستقیم بر بالا رفتن قیمت ارز دارد، گفت: متاسفانه با بالا رفتن قیمت ارز تورم و گرانی افزایش پیدا می کند و به یک معنا اوضاع اقتصادی کشورها مختل و زندگی مردم دچار مشکل می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی افزود: تلاش تمامی کشورها بر اینکه محیط امنی برای سرمایه گذاران و گردش سرمایه ها فراهم کنند.

وی اظهارداشت: کشوری مثل ایران که به دنبال مقاوم سازی اقتصاد است بطور طبیعی ناامنی مشکلات کشوررا مضاعف می کند یعنی مملکت را از مسیر مقاوم سازی اقتصاد، کاهش وابستگی به صدور نفت و افزایش رونق تولید باز می داردو در یک کلام موجب بدتر شدن وضعیت اشتغال و اشتغال افزایی در کشور خواهد شد.

پاک آئین عنوان کرد: جدا از این کشورهای تحریم کننده ایران مثل آمریکا و برخی ممالک اروپایی در صورت ناامنی و ایجاد آشوب در کشور ضمن امیدوار شدن و حمایت همه جانبه از اغتشاشگران تحریم ها را هم بیشتر می کنند.

وی یادآورشد: هر زمانی کشور دچار ناامنی شده تحریم ها از سوی دشمنان بلافاصله افزایش پیدا کرده و به یک معنا تحریم های جدیدی بر ملت ایران تحمیل شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x