همه می توانند ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مراوده بگیرند

دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک ها و موسسات اعتبارات خصوصی اظهار کرد: همیشه حق با مشتری است اما با توجه به تکالیفی که بانکها بر عهده دارند بایستی توازن بین درخواست ها ایجاد کرد.

علی نظافتیان دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک ها و موسسات اعتبارات در گفتگو با مثبت بورس؛ با بیان اینکه از نظر آیین نامه های قانونی مشکلی نداریم چون از بانک مرکزی همه موارد قانونی به بانکها ابلاغ می شود گفت: هیج بانکی نمی تواند خلاف آن عمل کند و همه افراد می توانند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان کارت مراوده اعتباری بر اساس اعتبار خود دریافت کنند.

وی اظهار داشت: تفاوت کارت اعتباری مراوده با کارت های عابر بانک در این است که کارت عابر بانک با مبلغ سپرده فرد صادر می شود ولی کارت های مراوده بانکی بر اساس اعتبار فرد با سقف مشخص بر اساس ضوابط معین در اختیار افراد قرار می گیرد.

دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک ها و موسسات اعتبارات خصوصی تسهیلات خرد را بخشی کوچکی از پرداختی های بانکها دانست و افزود: توقعات قانونی و مردمی از سیستم بانکی متفاوت و زیاد است همانگونه که بانکها مکلف به پرداخت تسهیلات خرد به مردم هستند مجلس هم تسهیلات تکلیفی را برای بانکها مشخص کرده که بانکها بین این درخواست ها باید توازن ایجاد کنند تا نارضایتی کمتری ایجاد شود.

وی  بیان کرد: در بخش ضمانت هم قوانین بانکی نباید سختگیرانه باشد اگر ضامنی غیر رسمی اعتبار لازم را داشت می تواند ضمانت بر عهده بگیرد تا مشکلات پرداخت تسهیلات مرتفع شود.

نظافتیان در پایان خاطر نشان کرد: قانونگذار برای تسهیلات تکلیفی ضمانت اجرا گذاشته و مردم می توانند مسایل و شکایات خود را به بازرسی های بانک ها اعلام کنند ولی بانکها همواره نگرانند که بتوانند منابع خود را برای ارائه تسهیلات تکلیفی و خرد به مردم تامین کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x