هم ترازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشسته‌ها/ آینده صندوق های بازنشستگی بحرانی است

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از ۹۰ درصد هم ترازی حقوق بازنشسته‌ها خبر داد و گفت: این مسئله برای همه بازنشسته‌ها اعم از صندوق‌های خاص و کشوری و لشکری و تامین اجتماعی می‌باشد.

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مثبت بورس درباره افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم به رویداد گفت: بحران آینده به صندوق‌های بازنشستگی باز می‌گردد که اگر تغییراتی در مدیریت و نوع حکمرانی و انتصاب مدیران اتفاق نیفتد، قطعاً مثل بسیاری از صندوق‌ها نظیر فولاد و هواپیمایی هما، بازنشستگی به‌سختی تبدیل می‌شود.

در لایحه پیشنهادی دولت به دلیل جبران ناترازی صندوق‌های بازنشستگی پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی و تصمیم درباره ادغام صندوق‌ها و میانگین مبنای محاسبه مستمری مطرح شده است که در حال حاضر دو سال پایانی خدمت مدنظر است که این را به ۵ سال افزایش داده‌اند.

وی افزود: ما باید به تفاهم می‌رسیدیم که از طرفی در حق شاغلین و بازنشسته‌ها اجحاف نشود و تمهیداتی برای مشکل صندوق‌ها در نظر گرفته شود و مجلس چند مورد نظیر ادغام صندوق‌ها را حذف کرد؛ چون این مبالغ اموال بازنشستگان در صندوق است.

یوسفی ادامه داد: دولت گفته بود به‌صورت مطلق ۵ سال به سن بازنشستگی اضافه شود؛ ولی ما اعلام کردیم یک فرد در۳۰ سال گذشته با شرایط قبلی به عنوان یک کارمند شروع به کار کرده است و قرارداد دارد و نمی‌توان در پایان دوره به او بگوییم ۵ سال دیگر باید به کار ادامه دهی و مجلس این مورد را اصلاح کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: دراین‌بین کسانی که ۲۸ تا ۳۰ سال خدمت می‌کنند، شامل افزایش نمی‌شوند و کسانی که ۲۵ تا ۳۰ سال هستند، به ازای هر سال دو ماه اضافه می‌شود تا نهایت به ردیف ۵ می‌رسیم که چالش برانگیز بود و این گونه برداشت شد که برای کسی که به تازگی می‌خواهد خدمت خود را شروع کند و ۳۰ سال دیگر بازنشست شود، ممکن است در سنوات خدمت از ۳۰ به ۴۰ سال افزایش پیدا شود و از این رو با همراهی دولت این مورد دارای سقف شد که به ۳۵ سال سنوات خدمتی افزایش می‌یابد و سن نیز ۶۲ سال در نظر گرفته می‌شود و در تبصره ۵ نیز اختیاری برای ۳۰ سال به بالا اعطا شد که در صورت درخواست بازنشستگی ۳۰/۵ در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر بازنشسته‌ای به‌صورت ۳۰ روزه حقوق می‌گیرد و ما اعلام کردیم اگر تا ۳۵ روز کار کند، به همین میزان حقوق می‌گیرد و از طرفی مسئله‌ای با عنوان بازگشت به کارِ بازنشسته‌ها نیز نداشتیم.

یوسفی در پایان از ۹۰ درصد هم ترازی حقوق بازنشسته‌ها نیز خبر داد و گفت: این مسئله برای همه بازنشسته‌ها اعم از صندوق‌های خاص و کشوری و لشکری و تامین اجتماعی می‌باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x