پشت پرده یک مفسده در وزارت جهاد/ ماجرای تهدید سرپرست چه بود؟

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ایران از تهدید سرپرست قبلی وزارت جهاد پرده برداشت که اعضای شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی را تهدید کرده بود تا بتواند به‌عنوان وزیر آتی رأی اعتماد بگیرد.

به گزارش مثبت بورس؛ محمد شفیع ملک‌زاده مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ایران قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی را مسئله‌ای بسیار مهم برای تولیدات دانست و افزود: لازم است همت خود را به کار بندیم تا تولید را در داخل به‌حداعلا برسانیم و نیازمند خارجی‌ها نباشیم و از طرفی دستمان را به سمت بیگانه دراز نکنیم.

وی افزود: زمانی که رضایت‌مندی در این کار اتفاق افتد، منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود و کشاورز نیز رضایت‌مندی خواهد داشت که در تولید، خودکفایی و افزایش بهره‌وری تلاش لازم را به کار گیرد تا انشاالله کشور از هر لحاظ بی‌نیاز باشد.

ملک‌زاده با اشاره به معیارهای قانون خرید تضمینی که بر اساس ۴ بند پایه‌ریزی شده است و براین‌اساس باید با تأیید وزیر ابلاغ شود، گفت: قیمت‌گذاری بر اساس هزینه واقعی تولید و سود متعارف است و دیگر این مورد، حفظ مبادله داخلی و خارجی در حوزه کشاورزی و نیز آخرین نرخ تورم اعلامی مرکز آمار ایران و مورد چهارم نیز هزینه تمام شده محصولِ مشابه وارداتی می‌باشد.

وی با ابراز تأسف نسبت به این که نظرات اعضای شورا منطقی است؛ ولی بخش دولتی زیر همه این موارد می‌زند، گفت: رئیس اتاق اصناف از جلسه قهر و به‌شدت اعتراض کرد و سرپرست قبلی وزارت جهاد را نیز به مجلس کشاندند و تهدید به شکایت در دیوان عدالت اداری و تأکید کردند که از سوی دولت قانون زیر پا گذاشته می‌شود.

ملک‌زاده تصریح کرد: سرپرست وزارت جهاد حتی تک‌تک اعضای شورای قیمت‌گذاری را تهدید کرد که اگر با او هم رأی و هم نظر نباشند، آن‌ها را عزل می‌کند و این در حالی است که این شخص اصلاً چنین اختیاری ندارد و برداشتم این است که حتی در زمان سرپرستی، خواسته نوعی خوش‌خدمتی انجام دهد تا رئیس‌جمهور او را به‌عنوان یکی از وزرا پیشنهاد دهد تا مجلس به او رأی اعتماد بدهد.

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ایران در ادامه سخنان خود در جریان مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان این که سرپرست وزارت جهاد موکدا بر قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلو گندم تأکید داشته، گفت: رقیب از خدا می‌خواهد افرادی که امروز مطالبه‌گری می‌کنند، در کار نباشند و میدان را خالی کنند.

وی افزود: دوستان ما نیز با قاطعیت روی نظر خود ایستادگی کردند؛ ولی متأسفانه تیم دولتی که در این جریان قرار گرفته، اصلاً نگاهی به تولیدکننده و وضعیت خودکفایی ندارد و به تبعات آن نیز کاری ندارد که حتی ممکن است کشاورزان قهر کرده و دیگر به سراغ تولید نروند؛ حال آن که بارها چنین اتفاقی افتاده است.

ملک‌زاده با بیان این که در گذشته نیز به دلیل رضایت‌بخش نبودن نرخ تعیینی گندم، تنها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد، افزود: قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باعث شد دولت بیش از ۸ میلیون تن گندم خریداری کند که نشان می‌دهد به‌واقع باید به فکر نرخ‌گذاری دقیق و خودکفایی و تولید باشیم.

وی ادامه داد: از این طریق مجبور نخواهیم بود گندم آلوده وارد کرده و ارز سنگین از کشور خارج کنیم؛ این در حالی است که دولت حاضر نیست با قیمت منطقی و قانونی از کشاورز ایرانی گندم را خریداری کرده و با چند درصد قیمت بیشتر گندمی که مشخص نیست چه کیفیتی دارد و آیا آلوده هست یا خیر را وارد نماییم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x