استراتژی قرن در قلب جاده مخصوص/ وقتی فروش از تولید سبقت میگیرد!

دو خودروساز بزرگ کشور گزارش تولید و فروش خود منتهی به خرداد ماه امسال را منتشر کردند؛ این آمار نشان از اتفاقی عجیب در ماجرای فروش تولیدات است؛ ماجرایی که نمونه آن در دنیا تنها در شرکت های خودروساز ایرانی است و بس.

به گزارش مثبت بورس؛ آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که میزان تولید ایران خودرو در سه ماهه ابتدایی امسال افزایش حدود ۲۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده اما سایپا در همین مدت کاهش حدود ۸ درصدی را تجربه کرده است. نکته جالب در خصوص دو خودروساز این است که فروش آن ها در فصل بهار اولاً افزایش یافته است و ثانیاً میزان فروش از میزان تولید پیش افتاده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال ایران خودرو در سه ماهه ابتدایی امسال ۱۲۴ هزار و ۲۴۷ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید ایران خودرو در بهار امسال بالاترین تیراژ تولید از سال ۱۳۹۸ محسوب می‌شود. از سوی دیگر، فروش این خودروساز در فصل بهار برابر با ۱۳۵ هزار و ۷۲۳ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۵۱.۶ درصدی داشته است.

همچنین ایران خودرو در فصل بهار ۱۱ هزار و ۴۷۶ دستگاه خودرو بیش تر از میزان تولید در این فصل فروخته است.

 

فروش ایران خودرو و سایپا از تولید جلو زد

سایپا نیز فصل بهار ۷۵ هزار و ۳۳۴ دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین فروش سایپا در این فصل برابر با ۸۶ هزار و ۹۰۴ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸.۹ درصدی داشته است.

ساپیا نیز همانند ایران خودرو در فصل بهار فروشی بیش از تولید خود ثبت کرده و این شرکت ۱۱ هزار و ۵۷۰ دستگاه بیش از تولید خود فروخته است.

فروش ایران خودرو و سایپا از تولید جلو زد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x