بازگشت نرخ نفت به مسیر صعودی

قیمت نفت درپی افت ارزش دلار، در معاملات امروز افزایش یافت و بخشی از کاهش قیمت شب گذشته را جبران کرد.

به گزارش مثبت بورس؛  قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با دو درصد معادل یک دلار و ۸۹ سنت افزایش به ۹۴ دلار و ۴۲ سنت رسید.

این در حالی است که نفت برنت معاملات دیروز را با نرخ ۹۲ دلار و ۸۱ سنت به پایان برده بود. به گفته کارشناسان، قیمت نفت خام برنت از لحاظ فنی در محدوده ۹۴ دلار و ۱۶ سنت تا ۹۴ دلار و ۶۶ سنت مقاومت کرده و در محدوده ۹۳ دلار و ۶۶ سنت تا ۹۳ دلار و ۱۶ سنت نیز پشتیبانی خواهد شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم یک دلار و هشت سنت معادل دو و نه صدم ( ۲,۰۹ ) درصد افزایش، بشکه ای ۸۷ دلار و ۹۷ سنت معامله می‌شود.

شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در حالی ماه گذشته میلادی را در سطح بالاتری به پایان بردند که نخستین رشد ماهانه آنها از ماه مه بود. تصمیم اوپک و متحدانش برای کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز از نوامبر، بر رشد این دو شاخص تاثیر مثبت داشته است.

اوپک دیروز هم در گزارش دورنمای خود، دورنمای تقاضای جهانی برای نفت در میان مدت و بلندمدت را افزایش داد.

اوپک در این گزارش اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت سال آینده به ۱۰۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که دو میلیون و هفتصد هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد. این میزان حدود یک و نیم میلیون بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی سال گذشته اوپک برای ۲۰۲۳ است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x