راز محبوبیت لوگوی نارنجی بیت‌کوین چیست؟

علاقه‌مندان تا به امروز به انتشار لوگوهای جدید برای بیت‌کوین ادامه داده‌اند اما جامعه بیت‌کوین هنوز با نمادی روبرو نشده است که نزدیک به ₿ نارنجی محبوب باشد.

به گزارش مثبت بورس؛ آرم نارنجی روشن بیت‌کوین (BTC) بیش از یک دهه مترادف با آزادی مالی در میان رکود مدرن و نظارت شدید دولتی شده است. با این حال، بر خلاف اسرار مرتبط با منشا بیت‌کوین، توسعه آرم بیت‌کوین «₿» نسبتا در اعماق اینترنت ثبت شده است.

هنگامی که بیت‌کوین ۱۳ سال پیش توسط خالق ساتوشی ناکاموتو معرفی شد، اولین آرم بیت‌کوین شامل یک سکه طلا با متن «BC» تعبیه شده در مرکز بود، همان‌طور که در زیر نشان داده شده است.

با این حال، در ۲۴ فوریه ۲۰۱۰، ناکاموتو با یک لوگوی جدید بیت‌کوین آمد که شاهد جایگزینی متن «BC» با «₿» در سکه طلا بود. بر اساس بازخورد جامعه، ساتوشی سپس تغییراتی را در لوگوی جدید وارد کرد سپس این لوگو برای مدت کوتاهی به عنوان لوگوی رسمی بیت‌کوین پذیرفته شد.

 

ماهیت غیرمتمرکز اکوسیستم بیت‌کوین به عموم مردم این امکان را می‌دهد که به اشکال مختلف بر اساس اجماع جامعه، ازجمله طراحی لوگو به شبکه بیت‌کوین کمک کنند. در اول نوامبر ۲۰۱۰، بیت‌بوی عضو جامعه بیت‌کوین، لوگوی بیت‌کوین جدیدی را بر اساس طرح ساتوشی منتشر کرد. با این حال، این بار طراح تصمیم گرفت که سکه طلا را با دایره نارنجی نمادین جایگزین کند و لوگوی «₿» را ۱۴ درصد در جهت عقربه‌های ساعت کج کرد.

در نتیجه حمایت گسترده جامعه، طراحی بیت‌بوی به‌عنوان لوگوی رسمی بیت‌کوین در ۱۲ سال گذشته شناخته شده است.

پس از انتشار نسخه نهایی، بیت‌بوی بیان کرد: اکنون همه می‌توانند با استفاده از این مجوز و بدون محدودیت از گرافیک آزادانه حتی برای مقاصد تجاری استفاده کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x