حواستان باشد اطلاعات کیف پول شما، شاه کلید اموال شماست

در دنیای امروزه که بخش اعظمی از اطلاعات مالی و شخصی هر فرد در بستر اینترنت و فضای مجازی در جریان است بسیاری از افراد سودجو و سوداگران در پی سرقت اطلاعات و اموال شما از این دریچه هستند. سوال اینجاست که آیاشما حاضرید کلید منزلتان را به سارقان هدیه دهید؟

به گزارش مثبت بورس؛  با افزایش روزافزون حضور افراد در دنیا رمزارزها و استخراج ارزهای دیجیتال، افراد سودجو و مجرمان سایبری، برای به‌دست‌آوردن کلمات امنیتی و رمز ورود به کیف‌ پول‌های دیجیتال (ولت/Wallet) و دستبرد زدن به دارایی دیجیتال موجود در کیف در آن‌ها اقدام می‌کنند.

ارزهای دیجیتال یا همان رمزارزها، یک فعالیت اقتصادی نوپا و نوظهور هستند که در سال‌های گذشته توجه بسیاری از فعالان حوزه فناوری را به خود جلب کرده است.

در ایران با توجه باتوجه‌به سوق پیداکردن علاقه‌مندان به این سمت، وزارتخانه‌های صمت، نیرو و ارتباطات و بانک مرکزی، از دو سال گذشته، پس از تصویب قوانین مربوطه، موانع را از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشتند و راه حضور آن‌ها را تسهیل کردند.

هرچند سال گذشته به دلیل خاموشی‌هایی که در کشور صورت گرفت، این شائبه ایجاد شد، استخراج این رمزارز صورت می‌گیرد که منجر به قطعی گسترده برق شده است، اما پس از آن استخراج رمزارزها به‌صورت یک فعالیت صنعتی موردتوجه قرار گرفت و قوانینی برای آن در نظر گرفته شد.

استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال با توجه به‌سهولت و راحتی کار با آن‌ها، امروزه موردتوجه بسیاری از کاربران قرار گرفته. کلاهبرداران و مجرمان سایبری با دست گذاشتن روی نقطه‌ضعف کاربران یعنی عدم آگاهی و توجه شهروندان به ملاحظات امنیتی در هنگام دسترسی به این‌گونه برنامه‌ها، از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند و به کیف پول آن‌ها نفوذ می‌کنند و به دارایی‌های دیجیتال آن‌ها دستبرد می‌زنند.

پلیس فتا با اشاره به این موضوع هشدار می‌دهد، این افراد سودجو، با ترفندهای گوناگون در تلاش هستند تا به کیف رمزارز شهروندان نفوذ پیدا کنند. برای نمونه در یکی از این شگردها، مجرم ابتدا از طریق شبکه‌های اجتماعی به کاربران پیام داده و تحت عناوین مختلف نظیر اینکه سیگنال خرید یا فروش رمزارز، سعی می‌کند اعتماد وی را جلب کرده و در ادامه عنوان داشته برای دریافت سیگنال به کلمات کلیدی ورود به برنامه نیاز است.

در روش دیگری به نام فیشینگ، مجرم با طراحی وب‌سایت یا برنامه‌هایی شبیه به برنامه کیف رمزارز، کاربر را به بهانه‌های مختلف همچون به‌روزرسانی کیف رمزارز، مجاب به واردکردن اطلاعات کرده و از این طریق از اطلاعات قربانی سوءاستفاده می‌کند. این در حالی است که مجرم با ورود به این اپلیکیشن‌ها اقدام به برداشت سرقت رمزارز می‌کند.

حتماً به منبع دانلود برنامه‌ها در فضای مجازی دقت و توجه بسیار زیادی داشته باشید؛ لازم است کاربران برنامه‌های موردنیاز خود را از مراجع رسمی و سایت‌های معتبر دریافت کنند. شهروندان نیز همیشه به‌خاطر داشته باشند کدهای فعال‌سازی و ورود به صرافی یا کیف رمزارز دیجیتال محرمانه بوده و نباید آن‌ها را در اختیار دیگران قرار دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x