مناطق آزاد بجای سکوی صادراتی، سکوی وارداتی شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مناطق آزاد اینطور هم نیست که به طور کلی ناکارآمد و ناموفق باشند بلکه در کنار موفقیت‌هایی که دارند دچار ناکارآمدی و ضعف‌هایی هم هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: هدف از تأسیس مناطق آزاد ایجاد بستری برای تولید و صادرات و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بود لذا مجموعه امتیازات و معافیت‌های مالیاتی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شد تا بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان از این مزایا و معافیت‌ها بهره مند شوند اما در ادامه کار قبل از اینکه به سکویی برای صادرات تبدیل شوند بیشتر به بستری برای واردات تبدیل شدند.

میرتاج الدینی تأکید کرد: رویکرد ما در ارزیابی عملکرد مناطق آزاد نباید صفر و یکی باشد یعنی نباید عملکرد آن‌ها را کاملاً منفی و ناموفق و یا بی اشکال ببینیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بخش چهارم برنامه ششم کشور که درمورد مناطق آزاد است اشاره و بیان کرد: مهم ترین اهداف ایجاد مناطق آزاد عبارتند از جذب دانش و نوآوری از کشورهای صاحب فناوری، توسعه بازارهای صادراتی و خدمات فنی مهندسی، افزایش مهارت نیروی کار، جذب شرکت‌های معتبر جهانی به زنجیره تولید داخلی وحمایت از بستر تولید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x