از وضعیت “خصوصی سازی” نه رهبری رضایت دارد و نه دولت

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه خصوصی سازی که طی چند دهه اخیر در اقتصاد ایران رخ داده واقعی بوده یا صوری گفت: خصوصی سازی در کشور بیشتر شبیه شیر بی یال و دم و اشکم است.

به گزارش مثبت بورس؛ «حسین سلاح ورزی» با بیان این مطلب افزود: شوربختانه از وضعیت خصوصی سازی در کشور نه مقام معظم رهبری به عنوان ابلاغ کننده سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و نه هیچ یک از دولت ها رضایت دارند و همینطور نه اثر واقعی این خصوصی سازی را می توان در اقتصاد کشور مشاهده کرد.

وی همچنین اظهارداشت: تمامی کشورها برای دستیابی به یک رشد اقتصادی پایدار و افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد و به عبارتی کاهش تصدی و سهم دولت از اقتصاد دو رویه یکی بهبود فضای کسب و کار و دیگری خصوصی سازی را بصورت جدی دنبال کردند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر گفته نشود خصوصی سازی در کشور بطور کامل شکست خورده اما با اغماض می توان اذعان کرد که موفق نبوده است.

وی افزود: خواسته رهبری معظم انقلاب و قانون گذار این بود که واگذاری ها به گونه ای انجام شود که نقش دولت در اقتصاد کم رنگ و همینطور بهره وری در بنگاه های اقتصادی مورد واگذاری ارتقا و در عین حال اثرات مثبت اقتصادی داشته باشند که متاسفانه تاکنون خصوصی سازی در ایران به هیچ یک از این نتایج دست پیدا نکرده است.

سلاح ورزی یادآورشد: در شرایط حاضر سازمان خصوصی سازی کشور برای واگذاری اموال و دارایی های دولت سیاست گذاری دقیق تری در پیش گرفته و سعی دارد در ریل درستی قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x