برای مدیریت اقتصاد باید از رفتارهای تشویقی و تنبیهی استفاده کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد: هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه کسب مالیات نیست بلکه هدف تنظیم رفتار مردم است تا نقدینگی‌ها به سمت بخشهایی در راستای منافع جامعه هدایت شود.

 جعفر قادری عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با مثبت بورس؛ در مورد مصوبه مالیات با سوداگری گفت: مالیاتهایی که در ابتدا مصوب می‌شود ابعاد و ضوابط مشخصی ندارد و موجب نگرانی می‌شود. لذا باید با توجه به نگرانی‌های موجود قوانین را مصوب کرد.

وی افزود: عموم مردم با بازار سکه، زمین، ارز، خودرو و مسکن برخورد دارند و مالیات بر عایدی سرمایه نگرانیهایی ایجاد کرده که نباید در ابتدای کار سختگیری زیادی نسبت به آن شود. لذا تا یکشنبه هفته آینده این طرح را جمع بندی و به شورای نگهبان ارسال می‌کنیم تا مقدمات اجرای آن فراهم شود.

قادری اظهار کرد: این طرح بلافاصله پس از تصویب اجرا خواهد شد و نیازی نیست تا سال آینده صبر کنیم. این طرح اعمال و رفتار مردم را کنترل می‌کند و اگر سرمایه اضافی داشته باشند که موجب مالیات شود رفتار خود را مدیریت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: رسانه و مطبوعات پس از تصویب طرح آن را اطلاع رسانی خواهند کرد و مردم مطلع خواهند شد. هدف از این طرح کسب مالیات نیست بلکه هدف تنظیم رفتار مردم است تا نقدینگی‌ها به سمت بخشهایی در راستای منافع جامعه هدایت شود.

وی در پایان بیان کرد: برای مدیریت اقتصاد باید از رفتارهای تشویقی و تنبیهی استفاده کرد. مالیات برای برخی بخشهای غیرمولد به این جهت است که جلوی کسب سود این بخشها گرفته شود. باید قوانین تسهیلگر و کمک کننده برای فعالیتهای مولد نیز اتخاذ شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x