بیمه پارسیان بایکوت شد

در جریان آتش سوزی یکی از مجموعه پتروشیمی های زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو که متولی بیمه ای آن بیمه پارسیان بود پس از گذشت ۴ سال نه تنها از ایفای تعهدات خود شانه خالی کرده بلکه  بدنبال خرید زمان برای طولانی کردن مسیر اجرای تعهدات خود است.

به گزارش مثبت بورس؛ امروز هلدینگ تاپیکو که از زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های اقتصادی زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی است، بیمه پارسیان را در بلک‌لیست کلیه شرکت‌های خود گذاشت، و علت آن را این‌گونه بیان نمود که بیمه پارسیان به دلیل عدم ایفای تعهدات خود در پرداخت خسارت حادثه آتش‌سوزی یکی از پتروشیمی‌های زیرمجموعه تاپیکو، در لیست سیاه این هلدینگ قرار گرفته است.

هلدینگ تاپیکو اعلام کرده با وجود گذشت بیش از ۴ سال از حادثه آتش‌سوزی، بیمه پارسیان از انجام تعهدات بیمه‌ای خود شانه خالی کرده و حقوق سهام‌داران تأمین اجتماعی را تضییع نموده است و صلاحیت و توانایی حضور در پروژه‌ها و شرکت‌های بزرگ را ندارد.

تاپیکو بیمه پارسیان را در بلک‌لیست خود قرار داد

بنا به این گزارش؛ احتمالاً موضوع این اختلاف به حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا که عصر چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۹۵ اتفاق افتاد و نتایج تحقیق و بررسی آن در سال ۹۸ مشخص شد بر می‌گردد. این حادثه هیچ تلفات و صدمات جانی برای پرسنل آن مجتمع یا نیروهای درگیر در مهار آتش نداشت. ولی هزینه زیادی را به این شرکت کارکنان آن و مجموعه هلدینگ وارد کرد.

در این میان مدیرعامل این مجتمع نیز پس از مدت کوتاهی از این حادثه برکنار شد تا بی‌مبالاتی و بی‌کفایتی بسیاری از افراد و سازمان‌های مسئول در آن حادثه از نظرها دور بماند. اشخاصی که وظیفه امدادرسانی و تأمین تجهیزات موردنیاز برای مهار حوادثی ازاین‌قبیل طبق قوانین و مقررات تدوین شده و قراردادهای منعقد شده چنین مسئولیتی را در مقابل شرکت‌های مستقر در این منطقه برعهده داشته و در بحبوحه مهار آتش با اعلام سوت تخلیه مجتمع، کار را به بحران کشانده بودند و در فردای مهار اولیه آتش به دلیل کم‌آوردن فوم آتش‌نشانی موجب فوران دوباره آن در ظهر فردای پس از حادثه شده بودند نیز در اینکه مهار این حادثه ۳ روز به طول انجامد بی‌تقصیر نبودند.

به گزارش راه دانا، باوجود اینکه بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده نشان داد عوامل زیادی باعث ایجاد آتش‌ سوزی و کندی روند کار و عدم مهار بموقع حریق و افزایش خسارات مالی بوده است امروز هلدینگ تاپیکو اعلام کرد که به دلیل عدم پوشش خسارت‌ها که بخشی از آن را وظیفه بیمه گذاری پاسارگاد دانسته این شرکت را در لیست سیاه خود قرارداد.

گفتنی است؛ هلدینگ تأمین (تاپیکو) از زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی است و بسیاری از شرکت‌های باارزش پتروشیمی و پالایشی را در پرتفوی بورسی و غیر بورسی خود دارد. درصد مالکیت شرکت‌های بورسی زیرمجموعه هلدینگ تأمین به ترتیب پالایش نفت اصفهان ۱۳.۱۳، پتروشیمی مارون، پتروشیمی فناوران ۴۷.۸۱، پتروشیمی خراسان ۴۳.۹۵، پتروشیمی جم ۲۵.۸۴، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی امیرکبیر ۳۱.۹۷، هلدینگ صنایع پتروشیمی ۴۱.۲۱، پتروشیمی اراک، پتروشیمی خارک ۲۲.۱۹، نفت ایرانول ۴۸.۰۹، نفت پاسارگاد ۵۲.۵۱، پتروشیمی آبادان ۵۶.۶۳، صنایع لاستیکی کرمان ۵۱.۵۲ درصد است.

این شرکت در بسیاری از شرکت‌های غیر بورسی نیز سرمایه‌گذاری‌های زیادی را داشته است، همچنین شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، پتروشیمی مروارید، پتروشیمی برزویه و پتروشیمی مرجان، نیز از مالکیت شرکت‌های خارج از بورس زیرمجموعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین به شمار می‌رود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x