تصمیمات خلق الساعه در حوزه پتروشیمی/ اقتصاد در ایران پیش‌بینی پذیر نیست

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از تصمیمات خلق الساعه در حوزه پتروشیمی گفت: متأسفانه هیچ پیش بینی پذیری برای اقتصاد در حوزه پتروشیمی قابل تصور نیست.

حمیدرضا صالحی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با مثبت بورس درباره چالش‌ها و مطالبات فعالان حوزه پتروشیمی از مجلس آینده اظهار کرد: بحث خوراک و مداخلات دولت در قیمت گذاری‌ها از مهم ترین چالش‌های این بخش است.

وی ضمن انتقاد از تصمیمات خلق الساعه در حوزه پتروشیمی افزود: متأسفانه هیچ پیش بینی پذیری برای اقتصاد در حوزه پتروشیمی قابل تصور نیست.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه قیمت خوراک پتروشیمی در هیچ کشوری ثابت نیست تصریح کرد: وقتی خوراک با نرخ ثابت به سرمایه گذار داده می‌شود سرمایه گذار هم متوجه عدم ثبات و امنیت اقتصادی و عدم پیش بینی پذیری اقتصاد کشور خواهد شد.

صالحی در مصاحبه با رادیو گفت وگو با بیان اینکه نرخ سرمایه گذاری در همه بخش‌های اقتصاد کشورمان پایین آمده است گفت: این موضوع باعث شده که بخش خصوصی رغبتی به فعالیت نداشته باشد لذا دولت و نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند که تصمیمات خلق الساعه و متعدد گرفته شود و همچنین باید از قیمت گذاری دستوری نیز بپرهیزند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران متذکر شد: اگر استراتژی دولت، توسعه صادرات به ویژه در حوزه پتروشیمی است و همه هم آن را تأیید کردند قوانین و مسیر تحقق آن باید هموار شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x