تعرفه کالای صادراتی ایران به اوراسیا صفر میشود

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تا پایان آذر ماه و با امضای پیمان تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا ۹۰ درصد کالاهای ما با تعرفه صفر عرضه خواهد شد و فضای رقابتی مناسبی را برای کشور شاهد خواهیم بود.

به گزارش مثبت بورس؛ علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگویی گفت: یکی از سیاست های اقتصادی ما تعامل و تجارت با کشورهای مستقل است که بدون قرار گرفتن در فضاهای رسانه ای و تبلیغاتی فقط به بحث منفعت کشور خود می اندیشند.

وی افزود: تجارت آزاد از مباحث زیرساختی برای توسعه کشورها مطرح است و ما در نظر داریم تعرفه های ترجیحی و تجارت آزاد را پیش گرفته و با مذاکرات دوجانبه با کاهش تعرفه های کالاهای خود از رقیبان تجاری خود پیشی بگیریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت این سیاست را گامی در جهت کم رنگ کردن تحریم ها دانست.

وی ادامه داد: ما تعامل خود را با بازارهای نوظهور همچون حوزه آفریقا، شرق آسیا، اروپا و غیره ایجاد کردیم که در مقابل صادرات، کالاها و مواد اولیه مورد نیاز کشور را وارد کنیم. به عنوان مثال در مبادلات با کشورهای جنوب آسیا در ازای صادارت، کالاهایی همچون چوب، کائوچو و روغن پالم مورد نیاز را وارد کرده و تهاتر برد برد صورت می گیرد.

علیرضا پیمان پاک با اشاره به رشد صادرات غیر نفتی در چند سال اخیر گفت: بخش عمده کالاهای صادراتی ما محصولات پتروشیمی، شمش و فلزات و مواد نیمه خام است.

وی ادامه داد: کشور به سوی صادرات محصولات با ارزش افزوده گام برداشته و مانند گذشته به صادرات محصولات خام اکتفا نمی کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در یک سال گذشته تمام تلاش خود را برای شناسایی پتانسیل و ظرفیت صادراتی کشور و بازارهای هدف بکار گرفتیم و مذاکرات خوبی با کشورها به خصوص در مورد تعرفه ترجیحی انجام دادیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x