تغییرات ارزی باید قابل‌پیش‌بینی باشد

دبیرکل اتاق بازرگانی گفت: اگر خواستار اقتصاد فعال و پویا و باثبات هستیم، باید حرکت به سمت مردم پایه کردن اقتصاد را شکل دهیم.

ساسان شاه ویسی دبیرکل اتاق بازرگانی در گفتگو با مثبت بورس با اشاره به این که برنامه‌های مختلفی را تدوین کردیم تا اقتصاد نوین را به منصه ظهور برسانیم و بهره‌وری را بهبود دهیم، گفت: اقتصاد با فرازوفرودهای مختلفی روبه‌رو است و یکی از کارکردها، مکمل بودن دولت و بازار می‌باشد.

وی افزود: رویکرد توسعه مبنی بر تولید است و لذا مشارکت بخش خصوصی با همراهی دولت باید محقق شود و یکی از ابزارهای کارآمد در کوتاه و میان‌مدت، جریان بازار و بخش خصوصی است؛ ازاین‌رو حوزه‌های مختلف اقتصاد باید بی‌ثباتی کاهش داده شود و کیفیت محیط کسب‌وکار ارتقا داده شود.

شاه ویسی با بیان این که تغییرات ارزی باید قابل‌پیش‌بینی باشد و منابع موردنیاز احصا شود تا جریان مالی محقق گردد، گفت: برخی نااطمینانی‌ها و عدم پیش‌بینی‌ها و محاسبات پیچیده باید بازسازی شود و از طرفی می‌بایست به نگرش‌های خاص اصرار داشت.

وی اضافه کرد: برنامه‌های توسعه و پیشرفت پر شمار هستند و سیاست‌های موردنظر رهبری هم باید در نظر گرفته شود و اگر این اتفاق افتاد، باید سیاست‌هایی که منجر به بهبود راهبردهای صنعتی و توانمندسازی کارآفرینان و نخبگان می‌شود را فعال کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر خواستار اقتصاد فعال و پویا و باثبات هستیم، باید حرکت به سمت مردم پایه کردن اقتصاد را شکل دهیم و این‌ها به‌پیش نیازهایی نیاز دارد.

شاه ویسی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این محوریت را پدیدآوریم و فضای سرمایه‌گذاری را برای بخش کارآفرین فعال کنیم، همکاری‌ها به شکل مستمر شکل می‌گیرد و انشا الله می‌توان تکانه‌ها را نیز رد کرد تا دیپلماسی فعال در نظر گرفته شود. در آن زمان اگر در مسیر جهش تولید سرمایه‌گذاری کنیم، سازوکارهای مناسب به وجود آمده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x