حمله آمریکا به یمن، یعنی افزایش قیمت جهانی کالا

رئیس اندیشگاه تحلیلگران انرژی وزارت علوم گفت: نتیجه حمله و عملیات آمریکا در یمن و درگیری با حوثی ها افزایش قیمت جهانی حامل های انرژی مانند نفت و تمامی کالا خواهد بود.

محمدرضا اکبری رئیس اندیشگاه تحلیلگران انرژی وزارت علوم در گفتگو با مثبت بورس درباره تاثیر حمله آمریکا به یمن در قیمت جهانی انرژی گفت: یکی از شریان های مهم دنیا تنگه باب المندب است و حمله حوثی ها باعث شده تا تردد کشتی ها مختل شود. این نقطه شروعی برای افزایش قیمت ها همه کالاها خواهد بود.

وی یادآور شد: در صورت ادامه این روند چالش های جدی مصرف کننده های نهایی که اروپایی ها و و آمریکا هستند خواهند داشت. این نکته قابل ذکر است که دنیای امروز بر مبنای قوانین نیست و روابط بین الملل بر پایه زور استوار است.

این کارشناس انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: طبیعتا به دلیل ذات ابر قدرتی آمریکا آن ها انتظار نداشتند گروه چریکی در یمن آن ها را به چالش بکشاند و اسرائیلی ها تلاش می کنند پای ایالات متحده را به منازعات خود باز کنند اما موضوع یمن ورق را برگرداند.

وی افزود: یکی از بزرگترین استراتژیک آمریکا این بودکه وارد منازعه با گروهی شد که چیزی برای از دست دادن ندارند حتی در این درگیری اگر شکست بخورند لطماتی وارد شده به حیثیت ایلات متحده جبران ناپذیر است.

اکبری در پایان تصریح کرد: این موضوع باعث می شود تا قفل شکست ناپذیری آمریکا شکسته شود. کار یمنی ها بسیار جسورانه بود که در محاسبات منطقه نمی گنجید. با توجه به بیشتر بودن هزینه ها نسبت به فایده ها هرچه زودتر باید به عملیات خود پایان دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x