دولت نقدینگی را به بازار سرمایه هدایت کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه‌ای که بر اساس آموزش دقیق و شناخت بخش‌های خرد و خصوصی کشور شکل گرفته را به عنوان راهکار تقویت تولید مطرح کرد و گفت: سهامداران خرد در سالهای گذشته خسران و ضرر جدی دیدند.

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مثبت بورس در خصوص اهمیت و چگونگی مشارکت مردم در تولید و تأمین مالی در بازار سرمایه اظهار کرد: شعار امسال از منظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی یک شعار قابل فهم و قابل پیش بینی بود؛ بحث تولید با مشرکت عمومی مردم و استفاده از بخش خصوصی درستکار یک مسئله اساسی و بنیادین در کشور است.

وی افزود: بازار سرمایه به عنوان یک بازار قابل اتکا می‌تواند تولید را به صورت جدی به جایگاه واقعی خودش در کشور برساند. کشور ما بیش از ۶. ۵ میلیون میلیارد تومان نقدینگی دارد که هدایت آن به سمت تولید از مسائل مهم و اساسی و یک فرصت استثنایی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: مجلس با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در تلاش است که فضای سوداگری را تقلیل داده و تولید را تقویت کند.

این نماینده مجلس گفت: یکی از مباحثی که باید به صورت جد پیگیری شود در رابطه با بازار سرمایه است چون ما معتقدیم که اگر زلف بازار سرمایه به تولید گره بخورد و شکل واقعی پیدا کند و شکل حبابی خاصی که در گذشته مخاطرات خاصی برای سرمایه گذاران به وجود آورد و ناشی از عدم آموزش صحیح و برخی سیاست‌های دولت بود، از بین برود مسلماً بازار سرمایه کمک جدی به تولید می‌کند و شاخص‌های اقتصادی را بهبود خواهد بخشید.

محبی نجم آبادی هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه‌ای که بر اساس آموزش دقیق و شناخت بخش‌های خرد و خصوصی کشور شکل گرفته را به عنوان یک راهکار مطرح کرد و افزود: سهامداران خرد در سالهای گذشته خسران و ضرر جدی دیدند و این اعتماد زمانی جلب می‌شود که افق روشنی برای آن ترسیم شود و سیاست‌ها ثبات داشته باشند.

نماینده مردم سبزوار در پایان یادآور شد گفت: تا زمانی که هزینه‌ها و مخارج دولت با مالیات تأمین نشود تورم همچنان وجود خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x