ریسک کنید؛ انسان های موفق اهل ریسک هستند

یک کارشناس اقتصادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ریسک کردن خوب است یا بد، گفت: ریسک کردن خوب است اما نکته ای که وجود دارد اینکه هرریسکی را باید چطور انتخاب و مدیریت کرد.

«حسین اشراقی » در  گفت و گو با مثبت بورس؛ افزود: انسان ها هر روز در زندگی با کلی انتخاب و تصمیم مواجه هستند و تمامی اقداماتی که در زندگی انجام می دهند ناشی از اینکه چطوری باید انتخاب کنند و همینطور روش های تصمیم گیری خود راچگونه مدیریت کنند.

وی همچنین اظهارداشت: در پس هر انتخابی محاسبه سود و منفعت ها و در مقابل آن محاسبه ضرر و زیان ها نهفته است.

این کارشناس اقتصادی گفت: به واقع ریسک کردن محاسبه بین سودها و منفعت ها و در مقابل ضررها و زیان های که همه در زندگی با آن مواجه هستند چون انسان هر روز در حال تصمیم گیری و انتخاب است و مدام سرمایه و منابع زندگی شخصی و کاری خود مثل عمر، زمان های طلایی زندگی و سرمایه های نقدی را صرف می کند.

وی افزود: پس انسان باید مسئولانه نسبت به مدیریت سرمایه های خود از طریق برآورد سود و منفعتی که به دست می آورد یا دچار زیان و نقصان می شود بطور حتم به این موارد توجه جدی داشته باشد.

اشرقی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آدم های موفق اهل ریسک کردن هستند، اظهارداشت: بدون شک آدم های موفق اهل ریسک هستند.

وی ضمن اشاره به وجود سه دسته افراد در جامعه بیان کرد: دسته اول هیچ وقت در زندگی خود حاضر به خارج شدن از منطقه و حاشیه امن زندگی خود نبوده و طبق معمول طبق یکسری قوانین نوشته شده حرکت می کنند و بیشتر جنبه سود و منفعت را در نظر می گیرند و هیچ وقت جنبه های ضرر و زیان های حاصل از تصمیمات خود را خیلی خوب نمی توانند مدیریت کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: این افراد در تصمیم گیری و انتخاب های خود بسیار محتاط و با احتیاط هستند.

وی افزود: دسته دوم خیلی مدیریت شده به تمامی منافع و ضرر و زیان ها توجه دارند و سعی می کنند گاهی اوقات براساس شرط احتیاط و گاهی اوقات بر اساس ریسک پذیری اقدامات و تصمیم گیری های انجام دهند که منجر به یکسری موفقیت های برای آنان شود.

اشراقی یادآورشد: دسته سوم از شدت ریسک پذیری هیچ سرمایه ایی درزندگی یا کسب و کار برای آنان باقی نمانده چون بطورکلی به جنبه های مدیریت ریسک خیلی توجه نمی کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x