سود سهام عدالت ۶۰ هزار میلیارد تومان شد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی ایران گفت: سال گذشته مجموع سود سهام عدالت در ۴۶ شرکت بورسی و غیر بورسی ۲۹ هزار میلیارد تومان بود که امسال این عدد افزون بر ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش مثبت بورس؛ حسین قربانزاده با اعلام این خبر افزود: این آمار و اطلاعات نشان می دهد امسال سود تقسیمی حداقل دو برابر پارسال خواهد بود.

وی همچنین اظهارداشت: سود سهام عدالت امسال در دو نوبت یکی در آذرماه جاری و دیگری انتهای سال به حساب سهامداران واریز می شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی ایران گفت: بطورکلی مجامع در خصوص سود عملکرد تصمیم گیری شرکت ها می شود چه میزانی تقسیم شود و چه میزانی در شرکت باقی بماند به عنوان سود انباشته یا صرف افزایش سرمایه شود و مواردی از این دست که یک اهرمی برای ثروت آفرینی شرکت محسوب می شود و ضرورت دارد برای شرکت ها از این طریق ارتزاق کنند.

وی در ادامه افزود: امسال میزان سود تقسیمی شرکت ها در مقایسه با سال گذشته متفاوت بوده برای مثال شرکت فولاد مبارکه اصفهان برخلاف پارسال که درصد تقسیم کمتری داشت امسال به ۷۰ درصد سود تقسیمی رسیده است.

قربانزاده اظهارداشت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سهام عدالتی و همینطور بورسی در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این افزایش که ناشی از فروش شرکت ها بوده بخشی هم به دلیل حضور فعالانه در مجامع شرکت های سرمایه پذیر و افزایش درصد سود تقسیمی است.

رئیس سازمان خصوصی سازی ایران یادآورشد: امسال مجموع سود شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت بر مدار افزایشی بوده و به تبع سود توزیعی در بین سهامداران خرد نیز بیشتر خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x