صدور ۲۰۰ بخشنامه مالیاتی در ۲۰۰ روز

یک کارشناس مسائل اقتصادی درباره صدور دستورالعمل های زیاد در واکنشی اظهار کرد: برای فعالان اقتصادی، تراکم و صدور این بخشنامه ها قطعاً واهمه ایجاد می کند و نیازمند دانش تبیین بسیار است.

حامد عباسی کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با مثبت بورس؛ با ابراز نگرانی از گستردگی مصوبات و دستور العمل های مالیاتی گفت: مالیات از بحث های مهم اقتصادی است که اگر درست تعیین شود که کجا هزینه می شود، نوع فعالیت های اقتصادی آینده را مشخص می کند ضمناً میتوان گفت از مقدار و چگونگی دریافت و هزینه کرد مالیات عموم مردم اطلاع درستی ندارند چون تعدد و تغییر قوانین مالیاتی زیاد است.

وی با اشاره به حداقل معیشت در قانون معافیت مالیاتی مبلغ ۴۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی افزود: این مبلغ برای مشاغل مختلف درست تعیین نشده و باعث فرار مالیاتی شده است.

عباسی یادآور شد: مردم دانش اقتصادی لازم را درباره اظهارنامه های مالیاتی ندارند، افراد هم بعد از شروع کار بعنوان بدهکار مالیاتی دنبال می شوند که بایستی این آموزش های دوره ای و قبل از شروع فعالیت اقتصادی انجام گیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته و در سالهای اخیر در عربستان و ترکیه طرح SDC دنبال شد تا با شفافیت در درآمدها، فاکتورها در بستر IT،باعث کنترل دیتاها و تحلیل آن شود که مالیات شفاف در زنجیره کامل اطلاعات و عادلانه صورت بگیرد و ما باید هر چه زودتر به این سو حرکت کنیم.

عباسی در پایان اذعان کرد: طبق آمارها ۸۲۰هزار میلیارد در سال درآمد مالیاتی داریم که ۷۰۰هزار آن از مالیات و ۱۲۰هزار دیگر از عایدی و عوارض گمرک بدست می آید، این در حالی است که دولت ۹۵۴هزار میلیارد یارانه بنزین پرداخت می کند که ثروتمندان ۱۱ برابر بیشتر از سایر مردم بهره می برند؛ عدم توازن در دخل و خرج ها باعث می شود تا با افزایش مالیات بیشتر روبرو باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x