محدود کردن محصولات خارجی، ظلم در حق مردم است

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه محدود کردن محصولات خارجی، ظلم در حق مردم است اظهار کرد: تولید باید تقویت شود اما این به معنای انحصار نیست؛ این درحالی است که انگیزه استفاده از محصولات خارجی در بین مردم از بین نرفته و تنها لوازم خانگی داخلی همتراز خارجی به فروش می‌رسد و لوازم خارجی گرانتر شده است.

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مثبت بورس با بیان اینکه ورود غیرقانونی کالاهای خارجی به مراکز تجاری گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کنار اقدامات ایجابی دولت، اقدامات سلبی نیز انجام می‌دهد تا عرصه برای قاجاقچیان تنگ شود. تصمیمات باید جامع و کامل بوده و در همه دستگاه‌ها اجرایی شود.

وی افزود: به بهانه حمایت از تولید، موجب انحصار می‌شویم که ماحصل آن این است که مردم احساس می‌کنند به آنها ظلم می‌شود. تصمیماتی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا گرفته شد و برگزاری جلسه با مراکز عرضه موجب ایجاد نوعی نا امنی می‌شود. به جهت آنکه نتوانستیم شرایط مناسبی برای مرزنشینان فراهم کنیم، سهل گیری‌هایی برای آنها انجام شده تا بتوانند کالاهایی را وارد کشور کنند. با اقدامات متناقض، زمینه اصطکاک بین مردم و حاکمیت فراهم می‌شود.

علیرضابیگی تاکید کرد: تولید باید تقویت شود اما این به معنای انحصار نیست. محدود کردن محصولات خارجی، ظلم در حق مردم است این درحالی است که انگیزه استفاده از محصولات خارجی در بین مردم از بین نرفته و تنها لوازم خانگی داخلی همتراز خارجی به فروش می‌رسد و لوازم خارجی گرانتر شده است. تصمیمات باید جامع باشد. مردم باید قانع شوند استفاده از لوازم داخلی برای آنها دارای منفعت است و همچنین حق انتخاب دارند. اما انحصار موجب اجحاف در حق مردم و نا امنی می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس مبارزه با کالای قاچاق را عامل گرانی کالای خارجی دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات هماهنگ نیستند. تناقضاتی ایجاد می‌شود که منفعت آن برای قاچاقچیان است. بجای ایجاد اصطکاک در بین حاکمیت و عرضه کنندگان باید به اقدامات نرم افزاری متوسل شویم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x