واکنش سخنگوی جایگاه‌داران به ماجرای شارژ بنزین در کارت‌ بانکی

سخنگوی جایگاه‌داران سوخت با اشاره به امکان دریافت بنزین توسط کارت‌های بانکی، تأکید کرد که جابه‌جایی سهمیه بنزین از طریق کارت‌بانکی امکان‌پذیر نیست.

رضا نواز سخنگوی جایگاه‌داران سوخت در گفتگو با مثبت بورس؛ در خصوص طرح کارت به کارت بنزین گفت: برای بهبود شرایط و هزینه کردِ کمتر مردم و نیز کوتاه‌شدن صف‌های بنزین، طرحی مبنی بر جایگزینی کارت‌بانکی به‌جای کارت سوخت مطرح شد که در این راستا ارزش ریالی هر ماهه در کارت‌بانکی قرار می‌گیرد و دراین‌بین حذف کارت سوخت و یا تلفیق آن با کارت‌بانکی مطرح است.

وی افزود: این طرح در یک ماه گذشته به شکل پایلوت در یکی از جایگاه‌ها عملیاتی شد تا مشخص شود این رویه چه بازدهی دارد تا پس از آن در صورت مساعد بودن شرایط، اجرایی شود.

نواز با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر این که شارژ سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی اتفاق افتاده، گفت: هیچ یک از این خبرها صحیح نیست و سهمیه را نیز نمی‌توان به‌صورت کارت به کارت جابه‌جا کرد و مطرح نیز نشده است.

سخنگوی جایگاه‌داران سوخت با بیان اینکه در فاز پایلوت دستگاه‌ها روی سکوی بنزین سوپر نصب شده است که اصلاً سهمیه‌ای ندارند اضافه کرد: کارت جایگاه مختص کسانی است که کارتی ندارند و منافاتی با جایگزینی کارت‌بانکی وجود ندارد.

وی با اشاره به محدودشدن کارت سوخت آزاد در جایگاه‌ها گفت: تلاش کردیم مصوبه مجلس مبنی بر این که ۹۰ درصد خودروها تا شهریور با کارت شخصی سوخت‌گیری کنند، به سمتی پیش رود که جایگاه‌هایی با صف‌های طولانی شرایط را برای مردم ایده‌آل‌تر نمایند.

وی با بیان این که جایگاه‌داران تلاش بسیاری صورت داده‌اند تا سیاست‌گذار نسبت به ماندگاری کارت‌های سوخت قانع شوند، اضافه کرد: مردم نباید آزار ببینند و این اصل نخست است و باید سیاست‌گذاران و مصوبان آن طرح نیز روی خط بیایند تا انگیزه‌شان مشخص شود.

نواز گفت: اجرای طرحِ استفاده مردم از کارت شخصی بر دوش ما جایگاه‌داران است و درگیری‌های آن نیز بر عهده ماست و متأسفانه وقتی مسئولان تصمیمی در حوزه سوخت می‌گیرند، در جایگاه‌ها حضور ندارند که در این باره پاسخگو باشند؛ ازاین‌رو راحت‌ترین راهکارها را انتخاب می‌کنند؛ ولی باید در نظر داشت که جایگزینی کارت‌بانکی به‌جای کارت سوخت در جهت ساماندهی امور است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x