چرا رئیسی به جای وزیر جهاد از مخبر خواست رسیدگی کند؟

آیا ساداتی نژاد با مافیا دست داده است؟

هر چند این پرونده یک آدرس دهی غلط بود ، اما مفاسد بسیار مهمی در این پرونده از سیستم عملکردی و نظارتی و شانتاژ خبری آن رخ نشان داده است که امیدواریم حال که ریاست قوای قضاییه و مجریه دستور پیگیری مجدانه را صادر نموده اند با پیگیری های معاون اول محترم رئیس جمهور و وزیر اطلاعات ، نتایج گهر باری برای آینده بدست آمده و یقین دارد اثرات آن منجی اقتصاد کشور خواهد بود.

به گزارش مثبت بورس؛ به نقل از ۳۶۱ درجه ایران ، با گذشت ۵ روز از انتشار کلیپ و خبری مبنی بر فساد در واردات نهاده های دامی توسط سازمان تعاون روستایی ایران و شرکت آریو تجارت سهیل و متعاقب آن دستور روسای قوه قضاییه و مجریه ، روز به روز ابعاد وسیع تری از این پرونده بسیار مهم آشکار می‌شود.

ابعادی که با بررسی معاون اول رئیس جمهور و وزیر اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی به نظر می رسد، افشاگر مفاسدی از بانیان وضع موجود در آینده نزدیک باشد.

قبل از اعلام نظر و گزارش معاون اول رئیس جمهور و وزیر اطلاعات ، وزیر جهادکشاورزی صبح یکشنبه معاون خود و رئیس سازمان تعاون روستایی را برکنارنمود و روز دوشنبه نیز از مدیر ارشد دیگر وزارتخانه خواست که دیگر در وزارت جهاد آفتابی نشود. اما روز سه شنبه اعلام کرد هیچ گونه فسادی و رانتی اتفاق نیفتاده و نه ارزی به آریو تجارت پرداخت شده و نه ریالی  و مبالغ خریداران نهاده نیز در حساب بازارگاه موجود است و بخشی از کالا نیز توسط آریو تجارت تخلیه و به خریداران تحویل شده و به زودی مابقی آن نیز تحویل می شود و این امر عادی و مسبوق به سابقه است!! و هیچ گونه توضیحی راجع به برکناری دو تن از مدیران ارشد وزارت جهاد نداد.و یا مشخص نکرد واقعا مسبوق به سابقه است که فروشنده ،کالایی با کیفیت و ارزانتر از رقبا تامین کند و اصل مدارک و مستندات خرید و حمل بار را نیز تحویل دهد و حتی پس از تحویل و تخلیه کالا نیز پولش را پرداخت نکنند؟!!

اخبار ضد و نقیض از رسانه های دولتی و شبه دولتی و عدم پاسخگویی مسئولان ، حاکی از اختلال مهمی در مراکز قدرت و حاکمیت می باشد. از ۳ میلیارد دلار اختصاصی به وزارت جهاد برای مدیریت دوران گذر از ارز ترجیحی به ارز آزاد ، مشخصا یک میلیارد دلار آن بدون کم و کسری تا روز سه شنبه در حساب ارزی سازمان تعاون روستایی دست نخورده مانده بود ولی کسی سراغ دو میلیارد دیگر را تا کنون نگرفته است.

هیچ نهاد مسئولی و یا خبرنگار دلسوز و یا مزدوری در ارتباط با هزینه کرد ۲ میلیارد دلار دیگر، مصاحبه نکرده و خبری منتشر نگردیده است. هیچ کسی سراغ کوتاژهای مجازی دیگر شرکت ها و دلال های وارد کننده را نگرفته و مشخص نیست ارز تخصیصی، ارز ۴۲۰۰ تومانی است یا ارز نیمایی؟ و اگر ارز نیمایی بوده چه کسی مسئول باز پرداخت مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ارز ۲۳ هزار تومانی می باشد ؟ چه کسی دستور کوتاژهای صوری را داده است؟

این کوتاژها صرفا برای آریو تجارت صادر شده و یا شرکتهای دیگر نیز بوده اند؟ اصلا بازارگاه یک سامانه نظارتی داخلی وزارت جهاد کشاورزی است یا یک الزام قانونی؟ آیا صدور کوتاژها در راستای منافع نظام و مردم و جلوگیری از اغتشاش و یا دفع شر دلالان بوده است یا سوء استفاده شرکتی؟

دبیر اتحادیه وارد کنندگان نهاده های دام و طیور ایران ، بر چه حسابی مدعی خروج ۷۳۵ ملیون یورو از کشور شده است؟ آیا این اتحادیه که معرف شرکتهای ارز بگیر ۴۲۰۰ تومانی بوده ، تا بحال گزارشی شفاف از عملکرد و ذینفعان ارایه کرده است؟ آیا این جوسازیها و شایعات و فضا سازیها با گزارش تفریغ دیوان محاسبات مبنی بر ۱۷ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی رفع تعهد نشده ارتباط دارد؟

کسی از برادر زن وزیر محترم جهادکشاورزی سوال نمی کند که از ۲۰ اسفند تا هفته پیش به چه کاری مشغول بوده که گزارش دهد خلافی صورت گرفته و یا نگرفته و اگر گزارشات خلافی منتشر شده  است صحت ندارد و چرا وزیر را مطلع نکرده تا بدانجا که بخاطر سوء مدیریت وزیر جهاد کشاورزی کشور دچار آشفتگی و سرخوردگی مردم گردد و رسانه های معاند خوراک کافی برای تبلیغ علیه نظام و خصوصا دولت سیزدهم به دست آورند؟ و دولت و قوه قضاییه و قوه مقننه را به سخره بگیرند؟

و بر اساس برآوردی سرانگشتی همین تعلل و اشتباه مدیریتی وزیر ، ۱۸۵میلیون یورو به منافع جمهوری اسلامی ایران ضرر زده است و چه خوب میشد چند روزی ، آقای وزیر منتظر گزارش معاون اول و وزیرمحترم اطلاعات می شد.

همچنین از ۲ شهریور ۱۴۰۰ تا۱۸ اسفند ۱۴۰۰ و قبل از شروع بحران جنگ روسیه و اوکراین، چرا وزارت جهادکشاورزی اقدام به واردات نهاده ها و تامین نیاز کشور به کالاهای راهبردی نکرده و ذخایر استراتژیک را کلاً مصرف کرده است؟ چرا وزیر به گزارشات غلط و اشتباه مدیران خود علی رغم تذکرات دلسوزانه نمایندگان مجلس توجهی نکرده است که کشور را به بحران خطرناکی از بابت قوت و غذای مردم برساند؟

به راستی مدیر شرکت آریا تجارت سهیل سوپرمنی بوده است که هم می توانسته ارز بگیرد، هم در سامانه بازارگاه دست ببرد و هم پول های دامداران و خریداران را بالا بکشد و هم یک میلیارد دلار ارز را روی باد هوا بگیرد و کالایی هم نیاورد؟؟

چرا کسی از نماینده محترم مجلس که خطابه آتشین با ژست دلسوزانه و البته مطالب سراسر کذب و اشتباه می گوید سوال نمی پرسد که شما بلندگوی چه کسی هستی و این اطلاعات و اخبار و اتهامهای دزدی میلیارد دلاری را از کجا آـورده ای؟ هدفت از گرفتن وقت مجلس بعد از دستور روسای دو قوه و رسانه ای شدن موضوع ، چه بود؟!

چرا کسی از خبرنگار دلسوزی! که روز های مکرر راهروهای بانک مرکزی را گز می‌کرد تا رد شرکت رقیب دلالان را بزند سوالی نمی پرسد که شما وظیفه حرفه ایی را دنبال میکنی و یا سفارش کاری را به سرانجام میرسانی؟!! چرا کسی موی دماغ دو معاون مدعی وزیر جهادکشاورزی نمی شود که توضیح بخواهد چه مقدار از ۲ میلیارد دلار دیگر را خرج عطینا کرده اند یا نهاده وارد کرده اند و به چه قیمتی و از چه کسی خرید کرده و میکنند؟ و کالاها کجاست؟ و گزارشی از ارزهای ترجیحی قبلی اخذ نمی نماید؟

هدف این افراد و به ظاهر رسانه‌ها که از محل بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند چه بوده و چه هست؟

حساب مغرضان و افراد زاویه دار جدا ، جا دارد از خبرگزاری ایرنا بپرسیم چرا اخبار موثق خود را پاک می کنی ؟ از خبرگزاری‌هایی مثل فارس و تسنیم بپرسیم که شما چرا دنباله رو هوچی گران می شوید؟

آیا  رسالت حرفه ای و شرافتمندانه شما چنین حکم می کند؟ چرا بدون کمترین سوال و ابهامی به مثابه “به فرموده” خبر منتشر می‌کنید و در قبال بدیهی‌ترین اصول خبرنگاری خود را مسئول نمی دانید تا اینگونه برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه نسازید؟

هر چند این پرونده یک آدرس دهی غلط بود ، اما مفاسد بسیار مهمی در این پرونده از سیستم عملکردی و نظارتی و شانتاژ خبری آن رخ نشان داده است که امیدواریم حال که ریاست قوای قضاییه و مجریه دستور پیگیری مجدانه را صادر نموده اند با پیگیری های معاون اول محترم رئیس جمهور و وزیر اطلاعات ، نتایج گهر باری برای آینده بدست آمده و یقین دارد اثرات آن منجی اقتصاد کشور خواهد بود. شاید بتوان در پایان رسیدگی به این پرونده و عمر کوتاه وزارت آقای ساداتی نژاد ، توضیحی برای تصمیمات عجولانه و بدون دلیل وزیر محترم جهادکشاورزی دریافت کنیم.

یا شاید ، باید منتظر عذرخواهی وزیر محترم جهادکشاورزی و مدیران خبرگزاری‌های دولتی باشیم ؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x