اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو

نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب تخصیص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مثبت بورس؛ احسان ارکانی با اعلام این خبر افزود: یارانه‌ای که در قالب بنزین تحت عنوان کارت سوخت داده می‌شود این حق همه مردم است نه فقط دارندگان خودرو !!.

وی همچنین اظهارداشت: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ می‌توان به افزایش حقوق سربازان متاهل از چهار میلیون و ۸۰۰ تا هفت میلیون و ۲۰۰ تومان، مشمولیت مالیات برای خودروهای بالای سه میلیارد تومان و منازل بیش از ۲۰ میلیارد تومان و همینطور کاهش مالیات به واحدهای تولیدی از ۲۵ به ۱۸ درصد اشاره کرد.

نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای حمایت و تقویت بازار بورس ۱۵ هزار میلیارد تومان جهت تزریق به صندوق تثبیت بازار سرمایه و بورس در کمیسیون تصویب شده است.

وی در ادامه افزود: جدا از این اجرای بیمه همگانی برای تمامی آحاد جامعه حتی برای کشاورزان، روستائیان و عشایر به تصویب کمیسیون تلفیق بودجه رسیده است.

ارکانی از تصویب افزایش تسهیلات قرض الحسنه برای فرزندآوری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان، وام قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها تا ۲۲۰ میلیون تومان، معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران زیر هفت میلیون تومان اعم از کارمند و کارگر، مهلت دهی و استمهال پرداخت اقساط وام‌های کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی و حوادث طبیعی و همینطور انجام ثبت نام از افرادی که یارانه آنان قطع شده و بسیاری موارد دیگر در این کمیسیون خبر داد.

وی عنوان کرد: کمیسیون تلفیق با حضور ۴۵ عضو خود طی یک بازه زمانی فشرده و سه شیفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار داده است.

نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تفاوتی که لوایح با طرح‌های پیشنهادی مجلس داد اینکه در لایحه طبق قاعده اصلاحات جزئی است و معمول اینکه لایحه تقدیمی از سوی دولت را نمی‌توان خیلی بالا و پائین کرد.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق بنا بر این بود که سقف رقم پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال آینده تغییری نکندو کمیسیون در قالب همان سقف پیشنهادی دولت اصلاحات خود را انجام دهد.

ارکانیدر پایان یادآورشد: بر این اساس تلاش شد در خصوص پیشنهاداتی که کمیسیون‌ها داده بودند و همینطور خود اعضای کمیسیون تلفیق گزارش نهایی کمیسیون مربوطه جمع‌بندی شود که این اتفاق نیز افتاد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x