بانک های قرض الحسنه در رونق اقتصاد کشور نقش موثر دارند

یک کارشناس حوزه پولی و بانکی اظهار کرد: زمانی که دریافت‌کننده تسهیلات، در بازپرداخت وجه، مازادی پرداخت نمی‌کند بدان معنا است که در مسیر مهار تورم و خلق پول قدمی مثمرثمر برداشته شده است و تأثیرات گسترده‌ای بر تولید داخلی خواهد گذاشت.

محمدحسین فرهمند راد، کارشناس حوزه پولی و بانکی در گفتگو با مثبت بورس  در خصوص جایگاه بانکداری قرض‌الحسنه در جامعه و نقش آن در رونق تولید و رشد اقتصادی اظهار کرد: امروزه یکی از معضلات و دغدغه‌های اقتصادی کشور در حوزه تسهیلات؛ بازگرداندن اصل پول در کنار سود آن به بانک‌ها می‌باشد که بانک‌های قرض‌الحسنه این معضل را رفع کرده‌اند تا دریافت‌کننده تسهیلات به‌دور از ضرر و زیان در کمترین زمان ممکن وام دریافتی را به بانک بازگرداند.

وی همچنین گفت: زمانی که دریافت‌کننده تسهیلات، در بازپرداخت وجه، مازادی پرداخت نمی‌کند بدان معنا است که در مسیر مهار تورم و خلق پول قدمی مثمرثمر برداشته شده است و تأثیرات گسترده‌ای بر تولید داخلی خواهد گذاشت.

این کارشناس حوزه پولی و بانکی با اشاره به توجه ویژه بانک‌های قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: عموماً شرکت‌های دانش‌بنیان بنا به محدودیت‌هایی که دارند تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا اخذ تسهیلاتی با پایین‌ترین نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهند چرا که توانایی پرداخت بهره‌های بالا به بانک‌های را ندارند و این روند به دلیل عدم توانایی رقابت آنها با شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی بزرگ است.

فرهمند راد با تأکید بر نقش مؤثر بانک‌های قرض‌الحسنه در رونق تولید داخلی گفت: ازآنجایی‌که بانک‌های قرض‌الحسنه اقدام به پرداخت تسهیلات بدون بهره می‌کنند بهترین و مطلوب‌ترین بستر را برای رشد فزاینده شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت فعالیت‌های آنها و رونق بخشیدن به عرصه تولید داخلی کشور فراهم کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه ما از سال ۸۶ تا کنون شاهد رشد فعالیتهای بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور و همچنین افزایش سقف وام‌های اعطایی بوده‌ایم که نوید بخش حرکت بدنه عمده جامعه به سمت سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه است و هرچه اقبال عمومی نسبت به سپرده گذاری در این بانکها افزایش یابد سقف صرف هزینه بانکها در راستای اعطای تسهیلات بیشتر شده و چرخه تولید با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

این کارشناس حوزه پولی و بانکی در راستای سقف اعطای تسهیلات از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه نیز اظهار کرد: سقف تسهیلات اعطایی بانک‌های قرض‌الحسنه در حال حاضر؛ برای افراد حقیقی ۳۰۰ میلیون تومان و برای افراد حقوقی ۷۵۰ میلیون تومان است که این عدد کمک حائز شایانی به رونق چرخه تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان خُرد کرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x