باید عرصه را برای ورود کالاهای قاچاق تنگ تر کرد

سخنگوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با بیان اینکه بسیاری از کالاهای غیر وارداتی تقلبی هستند بیان کرد: قانون باید در تمامی مراحل و همه بخشها اجرا شود امضافاً بر اینکه در تمامی سطوح نظارت صورت می‌گیرد اما اثر رسانه‌ای در سطح عرضه برجسته تر به نظر می‌رسد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با مثبت بورس با اشاره به اینکه کیفیت کالاها در برهه کنونی در داخل کشور ارتقا یافته و شهروندان باید با حمایت از تولید ایرانی سهم خود را به خوبی ایفا کنند گفت: باید عرصه را برای ورود کالاهای قاچاق تنگتر کرده و خطرپذیری آن را بالا ببریم.

وی با اشاره به جلسه ستاد مرکزی با مدیران مجتمع‌های تجاری تهران در روز گذشته گفت: از مدیران خواسته شده کالای قاچاق را در مراکز عرضه نکنند؛ در این حوزه هر فرد و نهادی باید سهم خود را به خوبی ایفا کند.

این مقام مسئول یادآوری کرد: اگر کالا با رویه ملوانی به صورت قاچاق وارد می‌شود، انحصار معنایی ندارد؛ مضافاً بر اینکه گفتگو با مدیران مجتمع‌های تجاری و هشدار به آنها برای ورود با کالای قاچاق موجب ایجاد نا امنی نمی‌شود بلکه نا امنی برای کالای تولید داخل کیفی ایجاد می‌شود.

وضعیت بنادر اسفناک است

وی با اشاره به اینکه این قانون اولین سند ما در سامان‌دهی رویه‌های خاص تجاری از جمله رویه کولبری و ملوانی نیست، گفت: آسیب‌شناسی از سوی ستاد مرکزی انجام شده است و این ستاد شاید بیش از حوزه خود به موضوع ورود کرده است تا دستگا‌ه‌های دیگر را با یکدیگر هماهنگ کند. ضمن اینکه از نزدیک وضعیت اسفناک اجرای قوانین قبلی مشاهده شد.

سخنگوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: واقعیت واردات کالا از طریق ملوانی این است که این کالاها براساس رویه‌های قانون انجام نمی‌شود و ما باید این واقعیت تلخ را بپذیریم. این واقعیت ما را به این نتیجه رساند که اگر بخواهیم قانون جدید را اجرا کنیم با شرایط قبلی امکان پذیر نیست.

دهقانی‌نیا، ضمن یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تاکید دارند کالای قاچاق از پیش از مبادی ورودی تا سطح عرضه آماج اقدامات گوناگون قرار می‌گیردبا بیان اینکه بسیاری از کالاهای غیر وارداتی تقلبی هستند بیان کرد: قانون باید در تمامی مراحل و همه بخشها اجرا شود مضافاً بر اینکه در تمامی سطوح نظارت صورت می‌گیرد اما اثر رسانه‌ای در سطح عرضه برجسته تر به نظر می‌رسد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x