خسارت ۸۲ میلیارد دلاری اسرائیل در اقتصاد

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر پیشین کشورمان در استرالیا و مکزیک گفت: طبق آخرین خبرها به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، اسرائیل تا به الان ۸۲ میلیارد دلار ضرر کرده که روزانه بیش از ۱ میلیارد دلار می‌شود.

محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات باسابقه کشورمان و کارشناس امور راهبردی و استراتژیک بین‌الملل در گفتگو با مثبت بورس در خصوص چالش‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: طبق آخرین خبرها به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، اسرائیل تا به الان ۸۲ میلیارد دلار ضرر کرده که روزانه بیش از ۱ میلیارد دلار می‌شود.

وی افزود: اسرائیل خیلی تلاش کرد که خودش را مظلوم و فلسطینی‌ها را تروریست نشان دهد اما الان افکار عمومی بیدار شده و حتی مردم کشورهای آمریکایی هم به این نتیجه رسیدند که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و به قول مقام معظم رهبری این شکست اسرائیل قابل ترمیم نیست.

کارشناس امور راهبردی و استراتژیک بین الملل با بیان اینکه عملیات «طوفان الاقصی» به عنوان پیچیده ترین عملیات نظامی در طول یک قرن گذشته ابهت ارتش رژیم صهیونیستی را در هم شکست گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نباید سوخت و غذا به رژیم صهیونیستی برسد که یمن برعکس ترکیه به فرمایش ایشان عمل کرد و تا زمان برداشته شدن محاصره از غزه هم این رویکرد را ادامه می‌دهد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: ایمان قوی و اقتدار ذهنی و مظلومیت فلسطینی‌ها خیلی از مردم دنیا را متحیر و متعجب کرده و به همین دلیل روی به خواندن قرآن آوردند و عده زیادی هم مسلمان شدند ضمن اینکه احتمال پیروزی بایدن هم بسیار کم شده و همه اینها ضرر و زیان هنگفت برای آمریکا محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت ترکیه هنوز از ارتباطات خود با اسرائیل دست نکشیده و به دلیل فشار افکار عمومی دچار چالش می‌شود و در عربستان و امارات هم افکار عمومی به شدت علیه صهیونیزم است و این نوع همکاری، قطعاً پایه‌های حکومت عربستان را سست خواهد کرد و این مسئله در مصر و امارات هم مصداق دارد.

دیپلمات باسابقه کشورمان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دچار مشکلات اقتصادی شده و به این راحتی‌ها هم از این وضعیت بیرون نخواهد آمد گفت: اگر دلار آمریکا از انحصار خارج شود که الان هم در حال خارج شدن است ضربه آن از چندین بمب اتم به خودش هم بیشتر است.

قدیری ابیانه معتقد است که اسرائیل، دیگر اسرائیل سابق نخواهد شد حتی اگر غزه را نابود کند و کل مردم نوار غزه را به شهادت برساند.

کارشناس امور راهبردی و استراتژیک بین الملل تصریح کرد: نابودی اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی از ۲۵ سالی که مقام معظم رهبری فرمودند جلوتر افتاده و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و جایگاه این رژیم در دنیا مزید بر علت شده است.

وی درمورد نقش دو کشور سوریه و چین در این حوزه گفت: چین و روسیه دو قطبی هستند که قطب جدید جهانی را شکل می‌دهند و این در شرایطی است که ما با افول آمریکا و حتی اروپا مواجهیم.

قدیری ابیانه در پایان عملیات طوفان الاقصی را یک عملیات پیش دستانه و پیشگیرانه توصیف کرد و افزود: ۸۵ درصد نیروهایی که در عملیات طوفان الاقصی شرکت داشتند کسانی بودند که در جنگ‌های قبلی بستگان خود را از دست دادند و لذا از جان و دل انتقام می‌گیرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x