سازمان بورس، مدعی رسیدن تعادل در بازار سرمایه شد/ پتروشیمی ها عامل اصلی نوسان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس گفت: شاخص بورس چند روزی است که در ارتفاع ۲ میلیون واحد قرار گرفته که البته طی دو سه ماه گذشته هم به صورت مقطعی روی ارتفاع قرار داشت و کماکان وضعیت بازار سرمایه یک وضعیت متعادل است.

به گزارش مثبت بورس؛  مهدی حاجی‌وند مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس در گفت وگو درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: شاخص بورس چند روزی است که در ارتفاع ۲ میلیون واحد قرار گرفته که البته طی دو سه ماه گذشته هم به صورت مقطعی روی ارتفاع قرار داشت و کماکان وضعیت بازار سرمایه یک وضعیت متعادل است.

وی افزود: خیلی مهم است که برنامه هفتم کشور و بودجه سال ۱۴۰۳ به بازار سرمایه و اهالی آن توجه ویژه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس مطرح کرد: در حال حاضر با توجه به فروکش کردن تحولات منطقه، تنها دغدغه این روزهای بازار سرمایه، موضوع بودجه است و طبیعی است که سرمایه گذاران بازار سرمایه باید دست نگه دارند تا ببینند چه تحولات بودجه‌ای اتفاق می‌افتد.

حاجی وند در پاسخ به این پرسش که بازار سرمایه در چه محوری قابلیت پیش بینی پذیری پیدا خواهد کرد گفت: پیش بینی پذیر بودن اقتصاد برای بازار سرمایه از این جهت اهمیت دارد که فعالان بازار سرمایه در بورس آینده را می‌خرند و لذا اگر کسی بتواند افزایش تولید و سودآوری شرکت‌ها را پیش بینی کند رشد و سود خوبی نصیبش خواهد شد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال موضوع نرخ خوراک پتروشیمی‌ها چند ماه قبل بازار سرمایه را دچار نوسان کرد، درصورتیکه اگر صنعت پتروشیمی و تولیدکنندگان این صنعت بدانند طی پنج سال آینده باید از چه فرمولی تبعیت کنند حدأقل می‌توانند یک استراتژی و برنامه پنج ساله برای تولید و هزینه‌های خود داشته باشند و سهامداران هم متوجه وضعیت بازار می‌شوند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس تأکید کرد: اگر مسئولان در دولت و مجلس از نظرات کارشناسی در حوزه بازار سرمایه استفاده کنند هم نگاه کارشناسی پخته تری خواهند داشت و هم اینکه حواشی و انتقادات تند و تیز به مصوبات دولت و مجلس کاهش پیدا می‌کند.

حاجی وند درمورد مسیر پول‌های خارج شده از بورس گفت: بخشی از خروج پول و سرمایه از بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ طبیعی بود به این دلیل که عده‌ای به صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه و هیجانی سرمایه خود را به بازار سرمایه سپردند و ضرر کردند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس افزود: نقدینگی که از بازار سرمایه خارج می‌شود طبیعتاً به سمت بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو و بخشی هم به سمت سپرده‌های بانکی هدایت می‌شود اما مسئولان با تصمیمات به موقع و فرهنگ سازی باید کاری کنند که پول در بازار سرمایه بماند وگرنه باید شاهد آثار تورمی آن و گرانی کالاها باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x